ඔබගේ කළමණාකරුට ප්රතිපෝෂණ උපදෙස් සැපයීම සඳහා කඩිනම් මාර්ගෝපදේශ
අප ජීවත්වන පරිසරය තුළ අපගේ නිපුණතා සංවර්ධනය හා කාර්ය සාධනය වැඩි දියුණු කිරීම සඳහා ප්රතිපෝෂණය ඉතාමත් වැදගත් කාර්යභාරයක් ඉටු කරයි.
දෛනික කටයුතුවලදී මෙන්ම ව්යාපාරික භූමිකාව තුළ ඕනෑම අයෙකු සමඟ සමීපව කටයුතු කිරීමටත් කළමනාකරුවන්ගේ හා සේවකයින්ගේ ක්රියාකාරිත්වය පිළිබඳ නිවැරදි අවබෝධයක් ලබා ගැනීමටත් සේවා ස්ථානය තුළ සේවකයින් රඳවා ගැනීමට අවශ්ය ධනාත්මක වාතාවරණයක් නිර්මාණය කිරීමටත් ප්රතිපෝෂණය ඉතාම උපකාරී වේ.
අද අප සූදානම් වන්නේ රැකියා ස්ථානයේදී ඇතිවන ගැටලු මගහරවා ගැනීමට අවශ්ය නිසි කළමණාකාරීත්වය උදෙසා කළමණාකරුවෙකුගේ ප්රතිපෝෂණය ඵලදායි කිරීම සඳහා නිවැරදි මඟ පෙන්වීමක් සිදු කිරීමටයි.
ඊට ප්රථම මෙවැනි අවස්ථාවකදී ඔබ විසින් කළ යුතු ක්රියා වන් කිහිපයක් පහත දැක්වේ.
කළ යුතු:
කතා කිරීමට පෙර ඔබේ කළමණාකරුට විවෘත ප්රතිපෝෂණයක් සඳහා ප්රතිචාර දැක්වීමට සූදානම් දැයි හදුනා ගන්න.
ඇයගේ / ඔහුගේ සංවිධානයේ හෝ ඒකකයේ ඔබ දකින සහ අසන දේ ඇය / ඔහු සමඟ බෙදා ගන්න.
ඔබ කළමණාකරු නම් ඔබ කරන්නේ කුමක්ද යන්න කෙරෙහි නොව ඇයගේ / ඔහුගේ ( කළමණාකරුගේ) දියුණුව සඳහා ඔබට උදව් කළ හැකි ආකාරය කෙරෙහි අවධානය යොමු කරන්න
එසේනම් දැන් අප කළමණාකරුගේ ප්රතිපෝෂණය ඵලදායි කරන ආකාරය පිළිබඳ අවධානය යොමු කරමු.
එම කරුණු කිහිපය මෙසේ ය.
- පළමුව විමසන්න.
- ඔබගේ ප්රතිපෝෂණය කාලෝචිත කරන්න.
- ප්රතිපෝෂණය ලබාගැනීමේ ක්රමය ප්රවේශමෙන් තෝරන්න.
- කාලය වෙන්කරවා ගන්න.
- සැලසුම් කරන්න
- ප්රශ්න අසන්න.
- විරාමයක් ලබා දෙන්න
- පළමුව විමසන්න.
ඔබගේ කළමණාකරු අවංක ප්රතිපෝෂණ සඳහා විවෘත දැයි ඔබට විශ්වාස නැත්නම්, පළමුව විමසන්න.2. ඔබගේ ප්රතිපෝෂණය කාලෝචිත කරන්න.
ඉතා මැනවින්, ඔබට හැකි ඉක්මණින් ප්රතිපෝෂණය ලබා දීමට නම් ඊට සුදුසු පසුබිමක එය ඉදිරිපත් කරන්න.මෙහිදී ඔබට ඉක්මණින් කතා කිරීමට නොහැකි නම්, සිදු වූ දේ විස්තරාත්මකව ලියා තබන්න.3. ප්රතිපෝෂණය ලබාගැනීමේ ක්රමය ප්රවේශමෙන් තෝරන්න.
ඊමේල් හෝ ක්ෂණික පණිවිඩ පොළඹවනසුලු වුවත්, ප්රතිපෝෂණ ලබා දෙන විට මුහුණට මුහුණ කථා කිරීම වඩාත් සුදුසු අතර සැබෑ සංවාදයක් පැවැත්වීමෙන් ඔබට ලැබීමට අවශ්ය පණිවිඩය ලැබෙනු ඇත.
ශරීර භාෂාව බොහෝ විට කථා කරන වචනවලට වඩා වැඩි යමක් පවසයි. ඔබ සිනහවෙන් හා සැහැල්ලුවෙන් රැස්වීමට ගියහොත්, ඔබට නිවැරදි ස්වරයෙන් දේවල් ආරම්භ කළ හැකිය. ඔබේ කළමණාකරු නොසන්සුන් වන බවක් හෝ ඔවුන්ගේ දෑස් පෙරළෙන බව ඔබ දුටුවහොත්, ඔබට ඔබේ ස්වරය සකස් කර ඔබේ වචන පැහැදිලි කර ගත හැකි වන අතර එමඟින් සංවාදය අර්ථවත් වේ.
4. කාලය වෙන්කරවා ගන්න.
ඔබට කතා කිරීමට වේලාවක් උපලේඛනගත කර ඔබට කථා කිරීමට අවශ්ය දේ පිළිබඳ කළමනාකරුව දැනුවත් කරන්න. උදාහරණයක් වශයෙන් ඔබේ “මම ඊයේ රැස්වීමට අදාළ යෝජනා කිහිපයක් ඉදිරිපත් කිරීමට කැමතියි.”
- සැලසුම් කරන්න.
ඔබට පැවසීමට අවශ්ය දේ සැලසුම් කරන්න. ඔබට කතා කිරීමට අවශ්ය දේ සහ තත්වය වැඩිදියුණු කළ හැකි යැයි ඔබට හැඟෙන ආකාරය ලියන්න, ඉන්පසු එය තබා ගන්න. ස්ක්රිප්ට් එකෙන් ඉවත් නොවන්න. වෘත්තීය වන්න.6. ප්රශ්න අසන්න.
ඔබගේ කළමණාකරු ප්රතිපෝෂණය සඳහා ඔබ වෙත ළඟා වන්නේ නම්, ඔවුන් සොයන දේ ඔබ තේරුම් ගෙන ඇති බවට ඔවුන්ට ඉඟි කරන්න. - විරාමයක් ලබා දෙන්න
ඔබ ඔබේ කොටස පැවසූ විට නවත්වන්න. ඉන්පසු අනෙක් පුද්ගලයාගේ ප්රතික්රියාව අවස්ථාව ලබා දෙන්න. ඔබගේ ප්රතිපෝෂණ ලබන්නාට ප්රශ්න ඇසීමට හෝ පිළිතුරු දීමට සහ ඔබ පැවසූ දේට ප්රතිචාර දැක්වීමට කාලය ලබා දෙන්න.සාරාංශය
ප්රතිපෝෂණයේ පරමාර්ථය වන්නේ කාර්ය සාධනය වැඩි දියුණු කිරීමයි, එබැවින් ඔබේ කණ්ඩායමට ඔවුන්ගේ ශක්තීන් උපයෝගී කර ගැනීමට සහ පුළුල් කිරීමට සහ ඔවුන්ගේ දුර්වලතා වැඩි දියුණු කිරීමට උපකාර කිරීමට ප්රතිපෝෂණය ලබා දෙන්න.
සැකසුම
බිනාලි රාජපක්ෂ