ඔබගේ රැකියා ස්ථානයේ සේවක පීරිස් අතර ඇතිවන පොදු ගැටුම් මොනවාද?
ගැටුම් යනු අපගේ දෛනික ජීවිතයට හුරුපුරුදු දෙයකි. එය සේවා ස්ථානය, පවුල, පාසල සහ වෙනත් ඕනෑම ස්ථානයක ඇතිවිය හැක.
මෙසේ ගැටුම් ඇතිවීම අපගේ ජීවිතයේ නොවැළැක්විය හැකි කරුණක් වන අතර ඇතිවන සෑම ගැටුමක් ම නිරාකරණය කිරීම ද සැමවිටම පහසු නොවේ.
නිවසේ දී මෙන් ම සේවා ස්ථානයේදී සේවකයින්ගේ නොවිසඳුණු වැඩ ගැටළු, බලාපොරොත්තු සුන්වීම, රැකියා අතෘප්තිය, මානසික අවපීඩනය සහ අසතුට යන කරුණු ගැටුම් සඳහා හේතු වන අතර රැකියා ස්ථානයේ ඉහළ කළමනාකාරීත්වය ඇතිවන මෙම ගෙටුම් තේරුම් ගැනීමට අපොහොසත් වීම තුළින් ආක්රමණ, ප්රචණ්ඩත්වය, ඉවත් වීම සහ ඉල්ලා අස්වීම පවා රැකියා ස්ථානය තුළ සිදුවිය හැකිය.
ගැටුම් නිසා ඇතිවන මෙම තත්ත්වය යම් දිනක ඔබේ ව්යාපාරයට ආපසු හැරවිය නොහැකි හානියක් කළ හැකි බව මතක තබාගන්න.
එසේනම් අද අප සූදානම් වන්නේ ඔබට මුහුණ දීමට සිදුවිය හැකි පොදු සේවා ස්ථාන ගැටුම් කිහිපයක් පිළිබඳ අවබෝධයක් ලබා දීමටයි .
1. නායකත්ව ගැටුම
සෑම නායකයෙකුටම කණ්ඩායමක් මෙහෙයවීමට තමන් විසින්ම සකසා ගත් ක්රමයක් තිබේ . ඔබට සම-නිර්මාතෘවරුන් සිටින විට නායකත්ව ශෛලීන්හි වෙනස වඩාත් කැපී පෙනේ. ඔබේ සේවකයන්ට දවස පුරා විවිධ පුද්ගලයින්ගේ නායකත්වය යටතේ වැඩ කිරීමට සිදු වන අතර විවිධ නායකත්ව ශෛලීන් සමඟ කටයුතු කිරීම, කෝපයක් හා ව්යාකූලත්වයක් ඇති කළ හැකිය.
2. අන්තර් ප්රජාවමත පදනම් වූ ගැටුම
බොහෝ විට සේවකයෙකුට තම කාර්යය ඉටු කර ගැනීම සඳහා යමෙකුගේ සහයෝගය, ලබාගැනීමට සිදුවේ.
නිදසුනක් වශයෙන්, ඔබේ විකුණුම් කණ්ඩායමේ සාමාජිකයෙකු මාසික විකුණුම් සංඛ්යා ලේඛන ඇතුළත් කිරීමට නිතිපතා ප්රමාද වන්නේ නම්, ඔබේ ගණකාධිවරයා අනිවාර්යයෙන්ම වාර්තා ඉදිරිපත් කිරීමට ප්රමාද වනු ඇත. එක් එක් සේවකයා ඔවුන්ගේ කාර්යයන් සඳහා වගකිව යුතු බව සහතික කරමින් භූමිකාවන් සහ වගකීම් පිළිබඳ පැහැදිලි කිරීමෙන් මෙම ආකාරයට අන්තර් ප්රජාව මත පදනම් වූ ගැටුම විසඳා ගත හැකි බව මතක තබාගන්න.
3. දුර්වල සන්නිවේදනය නිසා ඇතිවන ගැටුම්
දුර්වල සන්නිවේදනය හේතුවෙන් ගැටුම් ඇති විය හැකිය. සේවා ස්ථානයේ සේවකයින් අතර ගැටුමට ප්රධානතම හේතුව දුර්වල සන්නිවේදනයයි. මෙය සන්නිවේදන ශෛලියේ වෙනසක් හෝ සන්නිවේදනය අසමත් වීමට හේතු විය හැක.
සේවා ස්ථානයේ දුර්වල සන්නිවේදනය ගැටුම් ඇති කරනවා පමණක් නොව ඵලදායිතාව සහ සේවක චිත්ත ධෛර්යය ද අඩු කරයි.
4. වැඩ ශෛලියේ වෙනස්කම් මත ඇති වන ගැටුම්
පවරා ඇති කාර්යයන් සම්පූර්ණ කිරීම සඳහා සෑම කෙනෙකුටම විවිධාකාර ශෛලීන් ඇත. නව සේවකයින් පුහුණු කිරීමේදී සහ කළමනාකරණය කිරීමේදී මෙය මතකයේ තබා ගැනීම වැදගත්ය.
උදාහරණයක් ලෙස, කණ්ඩායම් නැඹුරු ප්රවේශයක් සමඟ වැඩ කිරීමට කැමති අය සිටිති. අනෙක් අතට, ස්වාධීන හා කර්තව්යයට නැඹුරු අය සිටිති. බාහිර උපකාරයකින් තොරව ඉක්මනින් වැඩ නිම කිරීමට ඔවුන් කැමැත්තක් දක්වයි. මිනිසුන්ට විවිධාකාරයේ වැඩ කිරීමේ ශෛලීන් ඇති බව ඔබ තේරුම් ගන්නේ නම්, සේවක ගැටුම් පැන නගින විට ඔබට වඩා හොඳින් කළමනාකරණය කළ හැකි වනු නිසැකයි.
5. සංස්කෘතික පදනම් වූ ගැටුම්
සේවා ස්ථාන විවිධත්ව පුහුණුකරුවන් බොහෝ විට සඳහන් කරන්නේ සේවකයින් අතර වෙනස්කම් වලට වඩා සමානකම් ඇති බවයි. කෙසේ වෙතත්, සේවකයින් බෙදාහදා ගන්නා බොහෝ පොදු ගුණාංග තිබුණද සංස්කෘතික වෙනස්කම් තවමත් පවතී. සංස්කෘතිය යනු වයස, ජාතිය හෝ ජනවාර්ගිකත්වය, ආගම හෝ ස්ත්රී පුරුෂ භාවය නිසා සමූහයක් බෙදා ගන්නා සාරධර්ම, භාවිතයන්, සම්ප්රදායන් හෝ විශ්වාසයන් සමූහයකි. ”ස්වාභාවිකවම, විවිධ පසුබිම්වල සේවකයින් ගැටුම් අත්විඳිනු ඇත. ආරවුල් විසඳීම හා වළක්වා ගැනීම සඳහා, මෙම වෙනස්කම් අතර සමතුලිතතාවයක් ඇති කිරීම අත්යවශ්ය වන බව මතක තබාගන්න.
6. පෞරුෂත්ව ගැටුම්
සේවා ස්ථානයක පුද්ගල ගැටුම් සාමාන්යයෙන් යමෙකුගේ ක්රියාවන්, චරිතය හෝ චේතනා පිළිබඳ හැඟීම් වලට හේතු වේ. නිදසුනක් වශයෙන්, කණ්ඩායම් නායකයෙකු ඔබේ කාර්ය මණ්ඩලයේ තවත් සාමාජිකයෙකුට වාචිකව අපහාස කරන්නේ නම් , ඔවුන් ඔහු හෝ ඇය නුසුදුසු හා අගෞරවනීය ලෙස සලකනු ඇත. පාලනයකින් තොරව තබා ඇති විට, එම සේවකයාට (සහ වෙනත් අයට) අමනාපයක් ඇති විය හැකිය.
සාරාංශය
මෙම ආකාරයේ සේවා ස්ථාන ආරවුල් වළක්වා ගැනීම ඔබේ සමාගම් සංස්කෘතියේ පූර්වාරක්ෂක අංගයක් විය යුතුය. නමුත් ඒවා සිදු වූ විට, මෙම ගැටුම් සක්රියව විසඳා ගැනීමෙන් වඩාත් ධනාත්මක හා සාරවත් වැඩ පරිසරයක් නිර්මාණය කළ හැකි වනු ඇත.
සැකසුම
බිනාලි රාජපක්ෂ