අසාධාරණ ආයතනික ප්‍රධානියා සමග කටයුතු කරන්නේ කෙසේද?

කොහොමද අනේ මෙහෙම ලොක්කොත් එක්ක වැඩ කරන්නේ???”

ජීවිතයේ අපට හමුවන බොහෝ චරිත විවිධාකාරයි.

දෛනික සමාජයේ මෙන්ම ව්‍යාපාරික සමාජය තුළ ද මෙකී විවිධාකාර චරිත සහිත පුද්ගලයින් අපට හමු වන අතර සමාජය තුළ ඇති තරගකාරීත්වය හමුවේ ඉන් බොහොමයක් දෙනා ජීවත්වන්නේ මූල්‍ය රැස් කරගැනීමේ දැඩි මානසිකත්වයක් සහිතව සාධාරණීකරණය කළ නොහැකි අයහපත් ගති පැවතුම් වලින් යුක්ත වයි.

අවාසනාවට මෙන් අප අද ජීවත්වන්නේ එවන් සමාජ පසුබිමක අතර සමාජයට අහිතකර එවැනි ගති පැවතුම් වලින් මිදීමට නම් සිදු කළ යුත්තේ ඍණාත්මක චින්තනයන්ගෙන් මිදී ධනාත්මක චින්තනයන් නිරන්තරව වර්ධනය කරගැනීමට උත්සාහ කිරීමයි.

මෙහිදි ධනාත්මක චින්තනය වර්ධනය කරගැනීමේ ඉතාමත් වැදගත් ප්‍රතිඵලය නම් අසාධාරණයෙන් තොර සාධාරණ ලෙස සෑම කෙනෙකු සමඟ එක ලෙස කටයුතු කිරීමට හැකියාව ඇති වීමයි.

අද අප සූදානම් වන්නේ අසාධාරණයට ප්‍රමුඛත්වයක් දී ඇති සමාජයක සිටින ඔබට, ඔබේ ආයතන ප්‍රධානියාගේ අසාධාරණ හැසිරීම් රටාව සමග කටයුතු කරන ආකාරය පිළිබඳ ඔබට අවබෝධයක් ලබා දීමටයි.

එම කරුණු කිහිපය මෙසේ පෙළ ගැස්විය හැකිය.

  1. ඔබේ ආයතනික ප්‍රධානියාගේ අභිප්රේරණය හඳුනා ගන්න.
  2. ඔවුන්ගේ සාර්ථකත්වයට සහාය වන්න: ඔහුගේ දුර්වලතා වටා වැඩ කරන්න.
  3. එය ඔබගේ කාර්යයට බලපාන්නට ඉඩ නොදෙන්න.
  4. ක්‍රියාශීලී වන්න.
  5. නායකයකු ලෙස ක්‍රියා කරන්න.
  6. අනාගත අසාධාරණ ආයතනික ප්‍රධානීන් ගෙන් වළකින්න

 

  1. ඔබේ ආයතනික ප්‍රධානියාගේ අභිප්රේරණය හඳුනා ගන්න.

    ඔබේ ආයතනික ප්‍රධානියා අසාධාරණ ලෙස යම් යම් දේ කිරීමට පෙළඹෙන්නේ ඇයි දැයි තේරුම් ගැනීමෙන් ඔහුගේ හෝ ඇයගේ කළමනාකරණ විලාසය පිළිබඳ අවබෝධයක් ලබා ගත හැකිය.
    එමෙන්ම මෙහිදී
    ඔබේ ආයතනික ප්‍රධානියාගේ දුර්වල කළමනාකරණ සම්බන්ධ ගැටළු තිබේ නම්, ඔහුගේ හෝ ඇයගේ එම හැසිරීමට හේතු වන කරුණු මොනවාදැයි තේරුම් ගැනීමට ඔබ උත්සාහ කිරීම ඉතාම වැදගත්.

ඔහු සැලකිලිමත් වන්නේ කුමක් ද?
ඔහු වැඩිපුර ආදරය කරන්නේ කුමකට ද? ඔහු දිනපතාම අඩුවෙන් ආදරය කරන්නේ කුමට ද?
ඔහු බිය වන්නේ කුමක්ද?
අන් අයව ආකර්ෂණය කර ගැනීමට ඔහු කොතරම් වැදගත්ද?
ඔහු සාර්ථකත්වය මනින්නේ කෙසේද? සහ අසාර්ථකත්වය ගැන ඔහු සිතන්නේ කුමක්ද?
ඔබේ ලොක්කා මෙහෙයවන්නේ කුමක් දැයි ඔබ දැනගත් විට ඔබට “ඔහුගේ සවන්දීමට” කථා කළ හැකිය, මෙහිදී ඔබේ අදහස් සැකසීමට සහ ඔහුගේ මූලික සාරධර්ම, උත්සුකයන් සහ ප්‍රමුඛතාවන්ට අනුකූල වන පරිදි භාෂාව භාවිතා කරන්න.

 

ඔවුන්ගේ සාර්ථකත්වයට සහාය වන්න. ඔහුගේ දුර්වලතා වටා වැඩ කරන්න.

අසාධාරණ ආයතනික ප්‍රධානියා හට සාර්ථක වීමට සහාය වීම ප්‍රතිවිරුද්ධ දෙයක් ලෙස පෙනෙන්නට තිබුණද, ඔහු තුළ නරක පෙනුමක් ඇති කරවීම හෝ අසාර්ථකත්වයට පහසුකම් සැලසීම මගින් ඔබට ලබා ගත හැකි කිසිවක් නැත. ඔහු ඔබ සිතන තරම් නරක නම්, ඔහු ඒ සියල්ලෙන් ම හොඳ කාර්යයක් තනිවම කරනු ඇත. ඔහුගේ නොහැකියාව හෙළිදරව් කිරීමෙන් ඔබේම දුක්ඛිත තත්වය තවත් වැඩි වන අතර ඔබේ කීර්ති නාමයටද හානි විය හැකිය.

එක් ක්‍රමයක් නම් ඔබේ ආයතනික ප්‍රධානියාගේ ස්වාභාවික ශක්තීන් කෙරෙහි අවධානය යොමු කිරීමයි. තවත් දෙයක් නම් ඔහුගේ දුර්වලකම් ගැන කල්තියා ක්‍රියා කිරීමයි. ඔබ ආයතනික ප්‍රධානියාගේ අසංවිධානාත්මක බව දන්නේ නම්, ඔහුගේ සංවිධානාත්මක කුසලතා නොමැතිකම ගැන හඩ නඟනවාට වඩා ඔහුට සංවිධානාත්මක වීම සඳහා උදව් කරන්න.

ඔබේ ආයතනික ප්‍රධානියා බොහෝ විට රැස්වීම්වලට ප්‍රමාද වන බව ඔබ දන්නේ නම්, ඔහු වෙනුවෙන් ඊළඟ රැස්වීම ආරම්භ කිරීමට ඉදිරිපත් වන්න. ඔහු නිතරම තම මනස වෙනස් කිරීමට පෙළඹෙන්නේ නම් හෝ සම්පූර්ණයෙන්ම අමතක වී ඇත්නම්, අන්තර්ක්‍රියා ලේඛනගත කිරීමට වග බලා ගන්න, එවිට ඔහු තමාටම පරස්පර විරෝධී නම් ඔබට ඒවා නැවත යොමු කළ හැකිය. ඔබේ ආයතනික ප්‍රධානියා ප්‍රතිචාර දැක්වීමට ප්‍රමාද වන බව ඔබ දන්නේ නම්, ඔබ ඔහුගෙන් නැවත සවන් දීමට බලා සිටින අතරතුර ව්‍යාපෘතියක වැඩ කිරීම දිගටම කරගෙන යන්න.

ඔබේ ආයතනික ප්‍රධානියාගේ සාර්ථක වීමට ඔබට කළ හැකි දේ කිරීමෙන්, ඔබම වැඩි සාර්ථකත්වයක් සඳහා ශක්තිමත් පදනමක් දමයි.

එය ඔබගේ කාර්යයට බලපාන්නට ඉඩ නොදෙන්න.

ඔබගේ ආයතනික ප්‍රධානියාගේ හැසිරීම කෙතරම් නරක වුවත්, එය ඔබගේ කාර්යයට බලපාන්නට ඉඩ නොදෙන්න. මෙහිදි ආයතනික ප්‍රධානියාට පසුව එන සමාගමේ අනෙකුත් නායකයින් සමඟ හොඳ සම්බන්ධතාවයක් පවත්වා ගැනීමට කටයුතු කරන්න. එය ඔබේ රැකියාවේ ඉදිරිගමනට ඉතාමත් වාසිදායක වනු ඇත.

4. ක්‍රියාශීලී වන්න.

ඇත්ත වශයෙන්ම අසාධාරණ ආයතනික ප්‍රධානියා කළමනාකරණය කිරීමට හොඳම ක්‍රමය වන්නේ පළමු ස්ථානයේ සිටීම නොවේ. එබැවින් ඔබ එකම සමාගමක නව භූමිකාවකට පිවිසීමට හෝ වෙනත් ආයතනයකට යාමට අපේක්ෂා කරන සෑම අවස්ථාවකම, සංස්කෘතිය, නායකත්වය සහ කළමනාකරණ භාවිතයන් පිළිබඳ අවබෝධයක් ලබා ගැනීම සඳහා යම් කාලයක් ආයෝජනය කරන්න. ඔබ අභ්‍යන්තරව ගමන් කරන්නේ නම්, ඔබ ගමන් කරන කණ්ඩායම තුළ සහ එය නිර්මාණය කරන අය තුළ ඇති පරිසරය පිළිබඳ අවබෝධයක් ලබා ගැනීම සඳහා ඔබේ ජාලකරණය කල්තියාම සිදු කිරීමට වග බලා ගන්න.

 

නායකයකු ලෙස ක්‍රියා කරන්න.

අකාර්යක්ෂම ආයතනික ප්‍රධානියකු සමඟ කටයුතු කරන විටදී , සමහර විට ඔබ විසින්ම නායකත්ව තීරණ ගැනීම වඩාත් සුදුසු වනු ඇත.

ඔබේ ප්‍රදේශය පිළිබඳ ඔබ හොඳින් දන්නේ නම්, ඔබේ සමාගමට හොඳ ප්‍රතිථල අත්කර ගත හැකි බව ඔබ දන්නා දිශාවක් නිර්මාණය කිරීමටත් අනුගමනය කිරීමටත් කටයුතු කරන්න.

6. අනාගත අසාධාරණ ආයතනික ප්‍රධානීන් ගෙන් වළකින්න.

නව සමාගමක් සමඟ සම්මුඛ සාකච්ඡා කරන විට, පරමාදර්ශී කළමණාකරුවෙකු සමඟ වෙනත් තත්වයකට ඔබ නොපැමිණෙන බවට වග බලා ගැනීම සඳහා කල්තියා සූදානම් වන්න.
මෙසේ ඔහු සමඟ සාධාරණව කටයුතු කිරීම සඳහා ඔබට විකල්පයක් නොමැති බව ඔබට හැඟේ නම්, කටකතා පතුරුවාලීමට හෝ නරක ලෙස කතා කිරීමට නොයන්න. එය අවසානයේ ඔබේ ආයතනික ප්‍රධානියා ගැන පවසනවාට වඩා ඔබ ගැන වැඩි යමක් කියනු ඇත .
මානව සම්පත් හෝ ඉහළ මට්ටමේ ඉහළ නිලධාරීන් සමඟ පැමිණිලි ලියාපදිංචි කිරීම සඳහා නිසි ක්‍රියා පටිපාටීන් අනුගමනය කරමින් සෑම පියවරක්ම ලේඛනගත කරන්න.
මෙකී ක්‍රියා පටිපාටිය නිවැරදිව අනුගමනය කිරීම තුලින් ඔබට සාර්ථක ප්‍රතිඵල ලැබෙනවා නිසැකයි.

සාරාංශය

රැකියාවේ අසාධාරණය කලකිරීමට කරුණකි. අව්‍යාජ අසාධාරණයකදී, ඔබ ඕනෑම ගැටළුවක් සම්බන්ධයෙන් ඔබේ ආයතනික ප්‍රධානියාට මුහුණ දිය යුතුය. එය පෙනෙන තරම් පහසු නැත. නමුත් ඔබ ඍජුව සිටීමෙන් ඔබට අවශ්‍ය දේ ලබා ගැනීමට හැකි වනු ඇත.

සැකසුම
බිනාලි රාජපක්ෂ

 

company culture, Development, Employees