ඔබේ සේවකයින් තුළ වර්ධනය වීමට අවශ්‍ය චර්යාත්මක කුසලතා

නූතන සමාජය තුළ සිටින බොහෝ පුද්ගලයන්ගේ චර්යා රටාවන් විවිධ ආකාර ස්වභාවයන් ගනී. සමහරුන් යහපත් චර්යාවන්ගෙන් යුක්ත වන අතර තවත් සමහරුන් ඊට හාත්පසින්ම වෙනස් වූ අයහපත් චර්යා රටාවන් වලින් යුක්ත වෙයි.

මෙකී චර්යා රටාවන් අතරින් සමාජයේ ගුණ ධර්ම වලට හානි කරන අයහපත් චර්යා රටාවන් පෞද්ගලික ජීවිතවලට වඩා ව්‍යාපාරික සමාජය කෙරෙහි දැඩි බලපෑම් එල්ල කරයි.
එබැවින් ඕනෑම ව්‍යාපාරයක හෝ ආයතනයක ප්‍රධානියා එකී ආයතනයට සේවකයන් බඳවා ගැනීමේදී සේවකයන් තුළ වර්ධනය වීමට අවශ්‍ය කුසලතා පිළිබඳ මනා පුහුණුවක් එකී සේවකයන් වෙත ලබා දීම අත්‍යවශ්‍ය වෙයි.
මෙම සේවකයන්ගේ චර්යාත්මක කුසලතා ආයතනයේ ඉදිරි අනාගත කටයුතු සඳහා ඉතාමත් වැදගත් බව හොඳින් මතකයේ තබා ගන්න.
මෙසේ සේවකයන්ගේ චර්යාවන් පිළිබඳ කතාබහ කිරිමේදී
සේවක හැසිරීම සේවා ස්ථානයේ යම් ක්‍රියාවකට සේවකයා දක්වන ප්‍රතික්‍රියාව ලෙස අර්ථ දැක්විය හැකිය. බොහෝ සේවකයින් රැකියා ස්ථානයේදී සංවේදීව හැසිරෙන්නේ අන් අයගේ ඇගයීම හා ගෞරවය ලබා ගැනීමට පමණක් නොව සෞඛ්‍ය සම්පන්න වැඩ සංස්කෘතියක් පවත්වා ගැනීමටයි.

එමෙන්ම මෙම හැසිරීම සඳහා සුදුසු කුසලතා වර්ධනය කිරීම යනු සේවකයින්ගේ සහ සංවිධානයේ විශ්වාසයන් සහ සාරධර්ම සේවකයින්ගේ කාර්ය සාධනය , ඵලදායිතාව සහ සමස්ත සංවිධානයේ සමස්ත ක්‍රියාකාරිත්වය වැඩිදියුණු කිරීමට උපකාරී වන ප්‍රතිපත්ති ක්‍රියාත්මක කිරීම යි. ආයතනික හැසිරීම් නිසි පරිදි කළමනාකරණය කිරීම මඟින් ආයතනික අරමුණු කාර්යක්ෂමව සාක්ෂාත් කර ගැනීමට හැකි වනු ඇත.

එසේනම් ආයතනික දියුණුව කෙරෙහි වැඩි වශයෙන් බලපාන මෙම චර්යාත්මක කුසලතාවය යන්නෙන් අදහස් වන්නේ කුමක්ද? අපි දැන් ඒ පිළිබඳ අවධානය යොමු කරමු.

චර්යාත්මක කුසලතා යනු ,
චර්යාත්මක කුසලතා බොහෝ විට හොඳ චරිතය, මිත්‍රශීලිත්වය, පරිණතභාවය හෝ සාමාන්‍ය බුද්ධිය යන සාමාන්‍ය ශීර්ෂයට යටත් වන අතර බොහෝ අය සිතන්නේ ඔවුන් ස්වභාවයෙන්ම හොඳ හෝ බුද්ධිමත් කෙනෙකු ලෙස පැමිණ ඇති බවයි . මේවා ඉගෙන ගත යුතු හා පුහුණු කළ යුතු කුසලතා වේ. ශුභාරංචිය නම් ඕනෑම වේලාවක මෙම චර්යාත්මක කුසලතා වර්ධනය කර ගත හැකි වීමයි.

දැන් අප රැකියා ස්ථානයේදී සේවකයන් විසින් වර්ධනය කරගත යුතු චර්යාත්මක කුසලතාවන් කිහිපයක් පිළිබඳ විමසා බලමු.

එම කරුණු කීපය පහත පරිදි වේ.

1. සන්නිවේදන
2 .
ඉලක්ක සැකසීම සහ සැලසුම් කිරීම
3.
ඔරොත්තු දීමේ හැකියාව
4.
කාල කළමනාකරණය
5.
තීරණ ගැනීම
6.
ස්වයං-වර්ධනය
7.
සංවේදනය


1. සන්නිවේදන

හොඳ සන්නිවේදනය ඇත්ත වශයෙන්ම ශරීර භාෂාවේ සහ අක්ෂි සම්බන්ධතාවයේ සිට පැහැදිලි හා නිවැරදි වාර්තා ලිවීමේ හැකියාව දක්වා විවිධ උප කුසලතා වලින් සමන්විත වේ. නිවැරදිව සවන්දීම සහ උපදෙස් පිළිපැදීමේ හැකියාව ඉතාමත් වැදගත් වන නමුත් බොහෝ දෙනෙක් ඒවා නොසලකා හරිනු ලැබේ. බොහෝ අය හුදෙක් අන් අය පවසන හෝ ලියන දේ කෙරෙහි දැඩි අවධානයක් යොමු නොකරන අතර ඔවුන්ගේ අවබෝධය පරීක්ෂා කිරීම සඳහා පසු විපරම් ප්‍රශ්න අසන්නේ ද නැත. එහි ප්‍රතිලයක් වශයෙන්, පුද්ගලයන් තමන්ගේම සාවද්‍ය උපකල්පන මත ක්‍රියා කරන අතර එමඟින් රැකියාවේ අකාර්යක්ෂමතාව සහ කලකිරීම් ඇති කරයි.

ඔබට සැබවින්ම ඇහුම්කන් දිය හැකි අයෙකු නම්, ඔබේ වැඩ කටයුතු සාර්ථක වනු නොඅනුමානයි.

2 .  ඉලක්ක සැකසීම සහ සැලසුම් කිරීම

සැලසුම් කිරීම සඳහා නිශ්චිත ඉලක්ක සැකසීම, ක්‍රියාකාරී ක්‍රියාකාරී පියවර හඳුනා ගැනීම සහ සැලැස්ම දැකීමට කැපවීමක් අවශ්‍ය වේ. අවධානය සඳහා බහු ගැටළු තරඟ කරන විට ආරම්භක ඉලක්කය සැකසීම පවා දුෂ්කර විය හැකිය. ම බොහෝ විට නියෝජිතයින් විසින් ගැටළු සංවිධානය කිරීම අවශ්‍ය වේ. සෑම දෙයක්ම එකවරම කළ නොහැකි නමුත් ඔබ වඩාත් වැදගත් කාර්යයන් කෙරෙහි අවධානය යොමු කර උපකාර ඉල්ලා සිටියහොත් ඔබට බොහෝ දේ කළ හැකිය.

කිසියම් වැඩක් ආරම්භ කිරීමට පෙර ඉලක්කය සැකසීම සේවකයාට මෙන්ම සංවිධානයේ වර්ධනයට උපකාරී වේ. ඔවුන් විසින් නියම කර ඇති ඉලක්කයෙන් පෙළගැස්වීම, ලුහුබැඳීම සහ ප්‍රතිඵල ලබා ගැනීම සඳහා සේවකයින් පුහුණු කළ යුතුය. තනි සේවක ඉලක්ක ධනාත්මකව හා ලාභදායී ලෙස සකසා ඇති විට සේවකයාගේ සහ ව්‍යාපාරයේ කාර්ය සාධනයේ සැලකිය යුතු වැඩි වීමක් දක්නට ලැබේ.

3. ඔරොත්තු දීමේ හැකියාව

ඕනෑම කෙනෙකු රැකියාව හා පෞද්ගලික ජීවිතය එකවර සමබර කර ගන්නේ කෙසේදැයි දැන සිටීම ඉතාමත් වැදගත් කරුණකි.
ආතතියට එරෙහිව සටන් කිරීම සඳහා ඔරොත්තු දීමේ හැකියාව වර්ධනය කරන ආකාරය පිළිබඳ නායකයින් තම සේවකයින් පුහුණු කළ යුතු අතර මෙමඟින් සේවකයාට වැඩි අවධානයක් කාර්යය කෙරෙහි යොමු කිරීමට හැකිවනු ඇත.

4. කාල කළමනාකරණය

කළමනාකරණය යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ සේවකයෙකුට නියමිත වේලාවට කාර්යයක් සම්පූර්ණ කිරීම සඳහා ඔවුන්ගේ වැඩ කටයුතු සංවිධානය කිරීම සහ නිසි පරිදි ක්‍රියාත්මක කිරීම යි. මෙය සේවකයාගේ කුසලතාවයට වඩා වැඩි යමක් වන අතර, ඔබේ කාර්ය සාධනය අතරතුර ඔබේ ජනතාවගේ කාල කළමනාකරණ කුසලතා වර්ධනය කිරීමට ඔබට උදව් කළ හැකිය.

ජංගම දුරකථන සහ සමාජ මාධ්‍ය වැනි මාධ්‍යන්ට ඇති අවධානය වෙනතකට යොමු කිරීම සේවකයින් නියමිත වේලාවට රැඳී සිටීම සහතික කිරීම සඳහා එක් ක්‍රමයකි. නමුත් නිවසේ හෝ සාම්ප්‍රදායික කාර්යාල අවකාශයක් නොමැතිව වැඩ කිරීම වැනි අවස්ථාවන්හිදී, වඩාත් සියුම් ක්‍රම මගින් හොඳ පුරුදු ප්‍රවර්ධනය කිරීම කෙරෙහි අවධානය යොමු කිරීමට ඔබට සිදුවනු ඇත. නිදසුනක් වශයෙන්, ඔබගේ පැවරුම් විවිධ සන්ධිස්ථාන හෝ ඉලක්ක වෙත යොමු කිරීම ඔබේ සේවකයින්ට මග පෙන්වීමට මෙන්ම ව්‍යාපෘතිය නිම කිරීම සඳහා නිසි වේගයක් දැකීමට තල්ලු කරයි.
කාල කළමනාකරණ කුසලතාවන්ට අදාළ චර්යාත්මක නිපුණතා පුහුණුව ලබා දීම, එනම් වැඩ කරන දිනයේ දී වඩාත්ම දුෂ්කර කාර්යය කෙරෙහි අවධානය යොමු කිරීම, නිවේදන, ඊමේල් සහ සේවකයින්ට සටහන් වැනි ආකාරවලින් ඔවුන්ට උපකාර වනු ඇත

5. තීරණ ගැනීම

සංවිධානයේ වර්ධන වේගය පිළිපැදීමට තීරණ ගැනීමේ හැකියාව සේවකයින්ට තිබිය යුතුය. නායකයින්ට හෝ කළමනාකරුවන්ට ඔවුන්ගේ යටත් නිලධාරීන්ට උපකාර කිරීම සඳහා සංවිධානයේ සෑම විටම සිටිය නොහැක. එබැවින් තීරණ ගැනීමේ හැකියාව ලබා ගැනීම සඳහා සේවකයින්ට නිසි පුහුණුවීමක් ලබාදීම ඉතාම වැදගත් වේ.

6. ස්වයං-වර්ධනය

රැකියා ස්ථානයේ ඔබ එකතැන පල් නොවිය යුතුය.ඔබේ වැඩ කටයුතු වැඩිදියුණු කිරීම සඳහා නිරන්තර අවශ්‍යතාවයක් හෝ ආශාවක් ඔබ තුළ තිබිය යුතුය. එය අභියෝගාත්මක වුවත් නියම රැකියාවක සාරය එය බව ඔබ අවබෝධයෙන් සිටිය යුතු වෙයි. අත්දැකීම් අඩුකම සහ ඔවුන්ගේ කාර්යයන් පිළිබඳ දැනුම අඩුකම යන දෙකම වළක්වා ගැනීම සඳහා සේවකයින් දියුණු විය යුතු වේ.

7. සංවේදනය

සංවේදි පුද්ගලයකු වීම ස්වාභාවිකව සිදුවන්නකි. සංවේදනයෙන් හැසිරීම යනු දුකෙන් සිටින කෙනෙකුට නරකක් දැනීම හෝ වෙනත් කෙනෙකුගේ ප්‍රීතිය බෙදා ගැනීම නොවේ. එයින් අදහස් කරන්නේ ඔවුන්ගේ දෘෂ්ටිකෝණය කුමක්ද යන්න පමණක් නොව, ඔවුන්ට එම දෘෂ්ටිකෝණය ඇත්තේ මන්ද යන්නත් තේරුම් ගැනීමට වෙනත් කෙනෙකුගේ ලෝකයට පිවිසීමට හැකිවීමයි.
සංවේදනය යනු චර්යාත්මක කුසලතාවයක් වන අතර එය කෙනෙකුට ඔවුන්ගේ මනසේ සාමය පවත්වා ගැනීමට පමණක් නොව ඔබේ වෘත්තිය තුළ වර්ධනය වීමටද උපකාරී වේ.

සාරාංශය

චර්යාත්මක කුසලතා පුහුණු වැඩසටහන් සේවා ස්ථානයේ ඉතා ඵලදායි වන අතර, සේවකයින්ට මේ සම්බන්ධයෙන් ආයතනය මගින් ලබාදෙන පුහුණුව සේවකයින්ගේ ආකල්ප, සාරධර්ම හා සම්මතයන් අනුව ධනාත්මක වෙනස අධි-තරඟකාරී ලෝකයට ඉතා වැදගත් වනු නිසැකයි.

සැකසුම –
බිනාලි රාජපක්ෂ

company culture, Development, Employees