ගැටුම් රැකියා ස්ථානයට බලපාන්නේ කෙසේද?

අයියෝඅදත් රණ්ඩුවක් ? “…

සේවා ස්ථානයේ පැන නගින ගැටුම් හැසිරවීම සහ විසඳීම කළමනාකරුවන් සහ සේවකයින් මුහුණ දෙන විශාලතම අභියෝගයයි. සාමාන්‍යයෙන් ගැටුමක් විසදීම සඳහා  ප්‍රතිචාර දෙකක් ඇත. ඒවා නම් පලායන්න (මග හැරීම) හෝ ‘එය සමඟ සටන් කරන්න’ යන්නයි. මෙම අවස්ථා දෙකේදීම ප්‍රතිඵලය බොහෝ විට ආයතන කළමනාකරුවන් ව අපහසුතාවයට හෝ අතෘප්තියට පත්කරයි.

කෙසේ හෝ ගැටුම් ඵලදායි ලෙස විසඳීමට ඉගෙන ගැනීමෙන්, එකී විනාශකාරී තත්වය නිර්මාණශීලී අයුරින් යථා තත්ත්වයට පත් කිරීමට හැකියාව ලැබෙනු ඇත.

ගැටුම් පිළිබඳ මෙසේ කතාබහට ලක් කිරීමේ දී ඔබ විසින් දැනගත යුතු තවත් වැදගත් කරුණක් වන්නේ මෙකී ගැටුම් ඔබගේ රැකියා ස්ථානයට බලපාන්නේ කෙසේද යන්න පිළිබඳවයි.

එසේනම් දැන් අප එම කරුණු කිහිපය වෙත යොමු වෙමු.

ගැටුම් රැකියා ස්ථානයට බලපාන්නේ කෙසේද?

1.මානසික ආතතිය

අධික ගැටුම් මිනිසුන් අතර ආතතිය හා කලකිරීම ඇති කරයි. මෙය පුද්ගලයන්ට හානියක් වනවා පමණක් නොව (ඔවුන් මානසික අවපීඩනයට පත්විය හැකි බැවින්) සංවිධානයට හානි කරයි (සංවිධානාත්මක ඵලදායිතාවයට ජනතාව ධනාත්මක දායකත්වයක් නොදක්වයි).

  1. අතෘප්තිය

ගැටුම ප්‍රතිවිරෝධතා සහ අතෘප්තිය ඇති කරයි. මෙය නිර්මාණාත්මකව සිතීමේ බලය අඩු කරන අතර කණ්ඩායම් කාර්යක්ෂමතාව අඩු කරයි. අන්‍යෝන්‍ය වශයෙන් එකඟ විය හැකි විසඳුම් වෙත මිනිසුන් නොපැමිණෙන්නේ නම්, එය අතෘප්තියට හේතු වේ. මිනිසුන් ඔවුන්ගේ රැකියා ගැන සෑහීමකට පත් නොවේ. මෙය ආයතනික ඵලදායිතාව අඩු කරයි.

  1. අනාරක්ෂිත භාවය

සේවා ස්ථානය යුද කලාපයක් බවට පත්වන හෙයින් ගැටුම සේවකයින්ගේ වැඩ අනාරක්ෂිත බව සැක කරයි, අවිශ්වාසය සහ රළු බව. මෙම තර්ජනාත්මක වාතාවරණය ගැටුම් ඇති නොවන බොහෝ දෙනා තම ජීවිතය ගැන බිය වීමටත්, කලින්ම පිටත්ව යාමට සැලසුම් කිරීමටත් හේතු වේ.

4.කාලය හා සම්පත් නාස්තිය

සේවා ස්ථානවල ගැටුම් හේතුවෙන් ඇති වන අභිප්‍රේරණය නොමැතිකම නිසා කල්ලි, කටකතා පැතිරීම සහ සැබෑ වැඩ වලින් ඉවත් වීම වැනි කාලය හා සම්පත් නාස්ති වේ. තවද සේවකයින් ගැටුම් ගැන පමණක් නොව, වටහා ගත් විරුද්ධවාදීන් ගැන ද සිතීමට කාලය ගත කරන බැවින් බොහෝ කාලයක් හා සම්පත් අහිමි වේ.

  1. සේවකයින්ගේ නොපැමිණීම

ගැටුම් වල නිරත වන සේවකයින් ගැටුම් වලක්වා ගැනීමේ මාර්ගයක් ලෙස  රැකියා ස්ථානයෙන් බැහැර වන අතර ගැටුම හේතුවෙන් සංවිධානයට සේවකයින් නොපැමිණීම නිසා  ඔවුන්ගේ සේවය අහිමි වන අතර එමඟින් එහි දෛනික ඵලදායිතාවය අඩු වේ.

  1. ඉහළ සේවක පිරිවැටුම

ආයතනය තුළ ගැටුම් උත්සන්න වන අනුපාතය පිළිබිඹු කරන්නේ වඩා හොඳ ස්ථාන සහ රැකියා සෙවීම සඳහා සේවකයින් ආයතනයෙන් ඉවත්ව යන අනුපාතයයි. මේ දක්වා, ගැටුම්වලින් තොර පරිසරයක් ඉවසා සිටීමට ඔවුන් උනන්දු නොවන බැවින් ගැටුම් වළක්වා ගැනීමේ මාර්ගයක් ලෙස කාර්ය මණ්ඩලය ඉවත්ව යාම සිදුකරයි.

  1. සන්නිවේදන බිඳවැටීම

පුද්ගලයන් හෝ කණ්ඩායම් එකිනෙකට පරස්පර අදහස් වර්ධනය කරන විට, ඔවුන් එකිනෙකා සමඟ කටයුතු කිරීමෙන් වැළකී සිටිති. මෙය අන්තර් කණ්ඩායම් එදිරිවාදිකම් හා  ඵලදායි අදහස් නැතිවීමට තුඩු දෙන ඔවුන් අතර සන්නිවේදනය අඩු කරයි.

  1. තරඟකාරී අරගල

ගැටුම් තරඟයට මඟ පාදයි. සම්මුතියකට, එකඟතාවයකට හෝ විසඳුමකට එළඹෙනවා වෙනුවට තරඟකාරී අරගලය ධනාත්මකව සිතීමට හා ක්‍රියා කිරීමට කණ්ඩායමට ඇති හැකියාව අඩු කරයි.

  1. කණ්ඩායම් පැවැත්මට තර්ජනය

ආන්තික අවස්ථාවන්හිදී, සාමාජිකයින්ට වැඩ කිරීම නතර කළ හැකිය. මෙය කණ්ඩායමේ ක්‍රියාකාරිත්වය නවත්වන අතර එහි පැවැත්මට තර්ජනය කරයි.

  1. සමාගමේ කීර්තිය විනාශ කිරීම .

සේවා ස්ථාන ගැටුම් නිරාකරණය කිරීමට අසමත් වූ හෝ ගැටුම් පවතින විට  එම ගැටුම් නිරාකරණය කිරීමට කිසිදු පියවරක් නොගන්නා සමාගම් හෝ සංවිධානයේ කීර්තිනාමය අවදානමට ලක් කරයි. දුර්වල කීර්තියක් ඇති සංවිධානයකට දක්ෂ හා අභිප්‍රේරිත රැකියා අපේක්ෂකයින් බඳවා ගැනීමට නොහැකි වේ.

  1. ගනුදෙනුකරුවන්ට දුර්වල සේවාවක් ලැබීම.

සේවා ස්ථාන ගැටුම අවසානයේ සංවිධානයේ පාරිභෝගික පදනම බිඳ වැටීමට හේතු විය හැක. එකිනෙකා සමඟ අමනාපකම් ඇති සේවකයින්ට තම කාර්යයේ ගුණාත්මකභාවය කෙරෙහි අවධානය යොමු කරනවා වෙනුවට ඔවුන්ගේ මතය නැවත සටන් කිරීමට හෝ තර්ක කිරීමට ක්‍රම නිර්මාණය කිරීමට වැඩි කාලයක්ගත කළ හැකිය.

ඔබේ කාර්ය මණ්ඩල සාමාජිකයින් අඛණ්ඩ ගැටුමකට සම්බන්ධ වී ඇත්නම්, එහි මූල හේතුව තීරණය කර විසඳුමක් සෙවීමට උත්සාහ කරන්න. ගැටුම් මුළුමනින්ම වළක්වා ගත නොහැකි වුවද, විවෘත සන්නිවේදනය පෝෂණය කරන සේවා ස්ථානයක් නිර්මාණය කිරීමෙන් ඔබට ඒවායේ බලපෑම මඟහරවා ගත හැකිය .

සැකසුම

බිනාලි රාජපක්ෂ

company culture, Development, Employees